Service & onderhoud laser- en gevelkachels
Bij ons kunt u terecht voor het bestellen van onderdelen voor uw kachel, maar het is ook mogelijk om bij ons langs te komen voor onderzoek, onderhoud en service aan uw kachel op onze locatie in Nieuwstadt (Limburg). Wij beschikken over een eigen onderhoud- en reparatieservice.
U kunt contact opnemen via telefoon, het contactformulier, per e-mail, whatsapp of het aanmeldformulier invullen onderaan deze pagina.
Wij werken volgens afspraak en voeren een onderhoudsbeurt (zonder storingen) direct uit terwijl u wacht. Mocht de kachel storingen vertonen en lukt het niet deze direct op te lossen dan nemen wij uw kachel in, en nemen wij contact met u op als deze klaar is.
Goed en tijdig onderhoud voorkomt vaak problemen op het moment dat u de kachel het hardst nodig hebt. Neem contact met ons op om een afspraak te maken.
Wordt ook lid van onze eigen Tips & Tricks Facebookgroep via deze link
https://www.facebook.com/groups/2045760722429424/?ref=share
Onderstaande tekst is alleen van toepassing bij opsturen via vervoerder
Voor het gebruik van onze reparatie op afstand service geldt een toeslag van €9,95 vanwege het meerwerk bij het uitvoeren van deze service. Het opsturen van kouskachels is helaas niet mogelijk. Bij het zelf langsbrengen van uw kachel geldt deze toeslag uiteraard niet!
Opsturen van kachels naar ons én het weer terugsturen naar u is op eigen risico. Als uw kachel onderhouden of gerepareerd is sturen wij deze aangetekend en verzekerd tot €500,- retour aan u. Verzendkosten met verzekering worden op basis van gewicht berekend, maar liggen veelal tussen de €8,- en €18,-. Zorg dat u de kachel volledig leeg maakt voordat u deze opstuurt met de vervoerder, dus binnen- en wisseltank legen.
Zorg dat u eventueel een aankoopbewijs hebt van uw kachel, er wordt bij eventuele schade door PostNL zonder aankoopfactuur een waarde berekend van wat uw kachel op dat moment waard is. Gelukkig komt dit niet vaak voor als de kachel bij voorkeur in de originele doos met toebehoren wordt verpakt. Of neem een andere doos en pak hem goed in met opvulling en schrijf op meerdere kanten van de doos “breekbaar” erop. Dan komt het goed.
Nadat wij uw kachel van onderhoud of een reparatie hebben voorzien sturen wij u de factuur, na het voldoen van onze factuur wordt de kachel zo snel mogelijk retour gestuurd. Onderaan deze pagina vindt u een aanmeldformulier voor uw kachel. Onder het aanmeldformulier is een tweede formulier toegevoegd waar u uw Track and Trace code invoert en daarmee aan ons doorgeeft dat u uw kachel hebt verzonden. VERGEET DIT NIET!
ONZE TARIEVEN
Onze tarieven per 12-12-2024
Qlima & Zibro laserkachels zonder afvoer
- Enkel onderzoek: €35,-
- Algemene onderhoudsbeurt (zonder storingen): €55,-
- Enkel vervangen van de originele brandermat (Zibro) €70,-
- Algemene onderhoudsbeurt + vervangen brandermat (Zibro) €90,-
- Enkel vervangen van de originele verdamper (Qlima) €70,-
- Algemene onderhoudsbeurt + vervangen verdamper (Qlima) €105,-
- Voor de Zibro FF30-series (gevelkachel met afvoer) gelden ook bovenstaande tarieven voor laserkachels
Zibro laser gevelkachels (FF55-series en hoger) met afvoer
- Enkel onderzoek: €55,-
- Algemene controle en/of reinigingsbeurt €100,-
Wij werken met nieuwe onderdelen volgens de officiële reparatiehandleidingen van Qlima & Zibro omdat wij officieel dealer & reparateur van deze twee merken zijn.
Het inbouwen van een losse verdamper in uw Qlima of Tectro laserkachel of een originele brandermat bij uw Zibro laserkachel bij ons op locatie kost €70,- all-in. Tevens kijken wij bij de Qlima laserkachels het branderbed en de vlamsensoren na, en bij Zibro laserkachels de branderpot plus de vlamsensoren met een accuboor en staalborstel.
Reinigingsbeurt en onderzoek per 01-01-2024:
U kunt uw kachel langsbrengen voor onderzoek of een algemene onderhoudsbeurt. Bij hardnekkigere storingen voeren wij ook een beurt uit aan uw Qlima en/of Zibro laserkachel. De kosten bedragen dan €55,-. Prijzen zijn inclusief BTW en exclusief eventuele onderdelen en verzendkosten. Alles wordt vooraf met u besproken.
Algemene onderhoudsbeurt:
Bij deze onderhoudsbeurt wordt uw kachel schoongemaakt en op belangrijke punten gecontroleerd.
CHECKLIST
- Schoonmaken ventilator
- Schoonmaken ventilatorhuis
- Controle verstoppingen vaste brandstoftank
- Schoonmaken wisseltank
- Schoonmaken van het luchtfilter aan de buitenkant en het brandstoffilter in de vaste tank
- Schoonmaken en controleren verstoppingen brandstofpomp
- Controleren op lekkages van brandstof
- Controleren aanjager op valse lucht/lekkages
- Controleren pakkingen op lekkages
- Controleren slijtage van de brandermat (Zibro)
- Schoonmaken van de naald & veertjes verdamper indien deze (nog) niet vervangen wordt (Qlima)
- Schoonmaken, controleren vlamsensoren. Bij het vervangen van de verdamper/brandermat ook het branderbed (Qlima) en branderpot (Zibro)
- Kachel aan de binnenkant en buitenkant schoonmaken
- Controleren correcte werking beveiligingen en sensoren
- Controleren werking van de vlam in de kachel
- Kachel controleren op een correcte werking
- Beoordeling algemene staat van uw kachel
- U kunt op verzoek een rapportage ontvangen van bovenstaande punten bij het ophalen van uw kachel
Wilt u meer weten waarom er (extra) onderhoud nodig is aan uw laserkachel neem dan eens een kijkje bij veelgestelde vragen en/of waarom een laserkachel die werkt op petroleum?
Belangrijk!
Een algemene onderhoudsbeurt voorkomt helaas geen storingen in de toekomst, maar zorgt er wel voor dat uw kachel schoon is en de kans op storingen wordt verkleind mits u dit met enige regelmaat laat uitvoeren. In uw kachel hoopt na jarenlang gebruik stof, vuil en vet op en dit wordt steeds uw ruimte opnieuw ingeblazen. Een schone kachel houdt de luchtkwaliteit goed in uw woning, caravan, chalet, tent of boot.
Let op! U hebt in beginsel géén garantie op reparaties als een andere brandstof is gebruikt dan de door de fabrikant voorgeschreven gekeurde NF-brandstoffen. Kanttekening hierbij is dat wij coulant zijn als u op een nette respectvolle manier met ons communiceert als er onverhoopt iets niet naar wens is na een reparatie. Wij zullen altijd naar uw verhaal luisteren. In 99% van de gevallen kunt u dan terugkomen als dit binnen een redelijke termijn is.